Protokół nr XXVI/09
sesji Rady Miejskiej w Miłosławiu,

która odbyła się 4 września 2009 r. o godz. 16.00

w Miłosławskim Centrum Kultury w Miłosławiu

 

 Ad 1

 

            Przewodniczący Rady Miejskiej w Miłosławiu – pan Jarosław Sobczak - otworzył XXVI sesję Rady Miejskiej w Miłosławiu, witając zebranych będących na liście obecności załączonej pod nr 1 do protokołu, a także pana Burmistrza Zbigniewa Skikiewicza oraz pracowników Urzędu Gminy. Powitał dyrektorów szkół i przedszkoli, szefów jednostek organizacyjnych, przedstawiciela prasy.

            Następnie stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum zapewniające prawomocność obrad.

 

 

Ad 2

 

            Pan J. Sobczak przedstawił porządek obrad XXVI sesji Rady Miejskiej w Miłosławiu.

            Pan Henryk Przykłota - Skarbnik Gminy – zawnioskował o zmianę w porządku obrad polegającą na zmianie kolejności rozpatrzenia projektów uchwał w podpunktach 6b) oraz 6c). Uzasadnił, że projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu określa zakres i szczegółowość uchwały dotyczącej zmian w budżecie gminy, stąd zmiana kolejności ich rozpatrzenia jest konieczna.

            Radni jednogłośnie (13 głosami „za”) przyjęli proponowaną zmianę do porządku obrad. Porządek sesji stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

 

Ad 3

 

            Radni jednogłośnie (13 głosami „za” ) przyjęli protokół poprzedniej sesji Rady Miejskiej Nr XXV/09 z 30 czerwca br., nie wnosząc uwag do jego treści.

 

 

Ad 4

 

            Pan J. Sobczak przedstawił zebranym informację z działalności Rady w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

 

Ad 5

 

Pan Burmistrz – Zbigniew Skikiewicz - przedstawił zebranym sprawozdanie ze swej działalności w okresie międzysesyjnym, które stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Następnie przekazał zebranym informację na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej, która jest załączona pod nr 5 w protokole.

            W dalszej kolejności poprosił panią Dyrektor Miłosławskiego Centrum Kultury –Marię Hetmańczyk o przedstawienie prezentacji na temat dotychczasowych uroczystości związanych z obchodami roku jubileuszowego Juliusza Słowackiego. Wydruk prezentacji załączony jest pod nr 6 do protokołu.

            Pan Jerzy Trzmiel oznajmił, że wypowiedziano wiele słów na temat Dożynek Gminnych, które odbyły się w bieżącym roku w Czeszewie. Przypomniał, że padły słowa podziękowania za zaangażowanie i organizację imprezy. Następnie złożył serdeczne podziękowania Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza, kierownictwu, zespołowi organizacyjnemu Dożynek oraz wszystkim, którzy odegrali ogromną rolę, w tym, aby impreza się odbyła. Oznajmił, że w życiu swoim uczestniczył w 12 Dożynkach, jednak Dożynki w Czeszewie były zorganizowane i wykonane w sposób dobry. Przypomniał, że Dożynki rozpoczęły się od mszy świętej w kościele św. Mikołaja, następnie odbył się przemarsz na plac, gdzie nastąpiła część artystyczna.

            Pani Danuta Höwelhaus zgłosiła, że w sprawozdaniu Burmistrza wystąpił błąd pisarski, ponieważ w półkoloniach organizowanych przez Stowarzyszenie Młodych Wielkopolan uczestniczyło 28 dzieci, w tym ośmioro dzieci z Kębłowa. Podziękowała redaktorowi lokalnej prasy za umieszczenie informacji o możliwości uczestnictwa dzieci
z Kębłowa w półkoloniach. Poinformowała, że w przyszłym roku półkolonie będą musiały odbyć się w świetlicy wiejskiej w Kębłowie, ponieważ świetlica w Lipiu będzie w remoncie.

 

 

Ad 6

 

a) Pan Piotr Zaworski – Kierownik Referatu Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie przyjęcia darowizny nieruchomości położonej w Orzechowie. Dodał, że wartość księgowa przyjmowanej darowizny wynosi 97.670,00 zł.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Podjęli jednogłośnie
- 14 głosami „za” Uchwałę Nr XXVI/175/09 w sprawie przyjęcia darowizny nieruchomości położonej w Orzechowie. Uchwała załączona jest pod nr 7 do protokołu.

 

            b) Pan Skarbnik – Henryk Przykłota - zapoznał zebranych z projektem uchwały
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

            Radni jednogłośnie 14 głosami „za” podjęli Uchwałę Nr XXVI/176/09 w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Powyższa uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

c) H. Przykłota przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Miłosław na 2009 rok.

Pan Romuald Barszcz oznajmił, że z budżetu jest „zdjęte” ponad 1.000.000,00 zł, a powody „cięć” w budżecie tłumaczy zarówno pan Burmistrz, jak i pan Skarbnik. Dodał, że Ministerstwo nieprawidłowo naliczyło subwencję oświatową o 500.000,00 zł, którą to sumę należy oddać. Przypomniał, że udziały dochodowe w podatkach od osób fizycznych i prawnych również zostały umniejszone o 500.000,00 zł. Oznajmił, że jego zdaniem decyzja Burmistrza jest słuszna, ponieważ lepiej teraz dokonać umniejszeń w budżecie niż na koniec roku stanąć na przed groźbą zaciągnięcia kredytu dla zbilansowania budżetu gminy. Przekazał, że najbardziej martwi go umniejszenie funduszu remontowego szkół, a co szczególnie bolesne jest w przypadku Gimnazjum w Miłosławiu. Przypomniał, iż w roku ubiegłym apelował do Burmistrza o realizację dwóch inwestycji na terenie Miłosławia mianowicie: remont biblioteki publicznej oraz remont chodnika przy Placu Wiosny Ludów. Stwierdził, że z tematu remontu biblioteki w tym roku już zrezygnuje, ponieważ jest to koszt ponad 152.000,00 zł. Przypomniał, że sprawa biblioteki trwa już 10 lat, gdyż pamięta kiedy ówczesna pani Burmistrz zawnioskowała o likwidację restauracji w budynku Miłosławskiego Centrum Kultury. Dodał, że kiedy zapytał czy są na to zadanie środki usłyszał odpowiedź, iż nie jest to „jego głowy kłopot”. Nadmienił, że od 10 lat w zapotrzebowaniu budżetowym zapisuje adaptację pomieszczeń byłej restauracji na bibliotekę publiczną. Powiedział, że gdyby pojawiły się w tym roku środki finansowe w wysokości 35.000,00 zł to w imieniu mieszkańców Miłosławia apeluje o remont chodnika przy Placu Wiosny Ludów – wyprofilowanie chodnika. Przekazał, że z wypowiedzi polityków w telewizji wynika, że w Polsce nie ma tak ogromnego kryzysu, jak w innych krajach europejskich, ponieważ po pierwszym półroczu wskaźnik PKB jest dodatni.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/177/09 w sprawie zmian w budżecie gminy Miłosław na 2009 rok. Podjęta uchwała załączona jest pod
nr 9 do protokołu.

 

d) W dalszej kolejności pani Urszula Kosmecka - inspektor ds. pomocowych - poinformowała, że Plany Odnowy Miejscowości zostały utworzone przez mieszkańców pięciu sołectw: Mikuszewa, Czeszewa, Lipia, Rudek i Gorzyc. Wyjaśniła, iż zatwierdzone przez Radę Miejską Plany Odnowy Miejscowości są załącznikiem niezbędnym do wnioskowania o dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania „Wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju”. Oznajmiła, iż z wcześniejszych ustaleń między gminami wynika, że gmina Miłosław może wnioskować o 160.000,00 zł dofinansowania, z kolei całkowita wartość projektu nie może przekroczyć 260.000,00 zł. Przekazała, że na spotkaniu z sołtysami zatwierdzona została budowa placu zabaw w miejscowościach Czeszewo i Mikuszewo, remonty świetlic wiejskich w sołectwach Lipie, Rudki, Gorzyce. Dodała, że układ projektu uchwały jest taki sam dla wszystkich uchwał, zmienia się tylko nazwa miejscowości, dla której Plan jest zatwierdzany. Następnie pani inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Mikuszewo na lata 2009 – 2016.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/178/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Mikuszewo na lata 2009 – 2016. Uchwała jest załączona pod nr 10 do protokołu.

 

e) Następnie pani U. Kosmecka przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Czeszewo na lata 2009 – 2016.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/179/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Czeszewo na lata 2009 – 2016. Uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

f) Pani U. Kosmecka przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Rudki na lata 2009 – 2016.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/180/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Rudki na lata 2009 – 2016. Podjęta uchwała jest załączona pod nr 12 do protokołu.

 

g) Pani U. Kosmecka przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Lipie na lata 2009 – 2016.

Pani Danuta Höwelhaus zwróciła uwagę, że Plan Odnowy Miejscowości Lipie składa się z czterech głównych punktów, jednak może on być każdym momencie modyfikowany i zmieniany.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/181/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Lipie na lata 2009 – 2016. Uchwała stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

 

h) Pani U. Kosmecka przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Gorzyce na lata 2009 – 2016.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/182/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Gorzyce na lata 2009 – 2016. Uchwała stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

 

 

i) Pani Sekretarz – Janina Iglińska – poinformowała, że statuty sołectw zostały podjęte w 1991 roku i od tego czasu zmieniły się przepisy prawne dotyczące tworzenia i działania jednostek pomocniczych, jak również realia ich funkcjonowania i praktykowane w poszczególnych sołectwach zwyczaje. Wyjaśniła, że podjęte zostały prace zmierzające do zaktualizowania przepisów statutowych. Dodała, iż w obecnym stanie prawnym nadanie statutu jednostce pomocniczej wymaga przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami sołectwa, które zarządziła w lutym ubiegłego roku Rada Miejska. Oznajmiła, że we wszystkich sołectwach projekt statutu został zaopiniowany pozytywnie. Przekazała, że treść projektowanych statutów określa nazwę i obszar sołectwa, zakres jego zadań i sposób realizacji, zasady i tryb wyboru sołtysa i Rad Sołeckich, organizację i zadania poszczególnych organów sołectw, zakres i formy kontroli oraz nadzoru nad działalnością organów Sołectwa. Wyjaśniła, że statuty zawierają zasady przekazywania sołectwom mienia i korzystania z mienia, oraz zasady prowadzenia przez sołectwa gospodarki finansowej. Zaznaczyła,
że przekazanie mienia następuje w drodze zarządzenia Burmistrza, natomiast korzystanie z mienia odbywa się w ramach zwykłego zarządu. Dodała, że gospodarka finansowa sołectw jest prowadzona w ramach budżetu gminy, natomiast obsługę finansowo – księgową wykonuje Urząd Gminy. Przekazała, że statutu sołectw jako akty prawa miejscowego wymagają ogłoszenia w Wojewódzki Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wejdą po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w publikatorze. Zaznaczyła, że wszelkie zmiany w treści statutów mogą być dokonywane wyłącznie po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami. Przekazała, że wszystkie przedstawione projekty uchwał dotyczące statutu mają identyczną treść z wyjątkiem określenia nazwy sołectwa, obszaru na którym sołectwo działa, a także liczby członków Rady Sołeckiej. Następnie pani Sekretarz
przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Białe Piątkowo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/183/09 w sprawie statutu sołectwa Białe Piątkowo. Uchwała jest załączona pod nr 15 do protokołu.

 

j) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Biechowo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/184/09 w sprawie statutu sołectwa Biechowo. Uchwała jest załączona pod nr 16 do protokołu.

 

k) Pani Sekretarz przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Bugaj.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/185/09 w sprawie statutu sołectwa Bugaj. Uchwała stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

 

l) Pani Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Chlebowo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/186/09 w sprawie statutu sołectwa Chlebowo. Powyższa uchwała jest załączona pod nr 18 do protokołu.

 

ł) W tym punkcie pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Czeszewo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/187/09 w sprawie statutu sołectwa Czeszewo. Uchwała jest załączona pod nr 19 do protokołu.

 

m) Następnie Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Gorzyce.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/188/09 w sprawie statutu sołectwa Gorzyce. Uchwała stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

 

n) W dalszej kolejności Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Kębłowo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/189/09 w sprawie statutu sołectwa Kębłowo. Uchwała jest załączona pod nr 21 do protokołu.

 

o) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Kozubiec.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/190/09 w sprawie statutu sołectwa Kozubiec. Uchwała jest załączona pod nr 22 do protokołu.

 

p) Następnie pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Książno.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/191/09 w sprawie statutu sołectwa Książno. Uchwała jest załączona pod nr 23 do protokołu.

 

r) W tym punkcie pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Lipie.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/192/09 w sprawie statutu sołectwa Lipie. Uchwała stanowi załącznik nr 24 do protokołu.

 

s) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Mikuszewo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/193/09 w sprawie statutu sołectwa Mikuszewo. Uchwała jest załączona pod nr 25 do protokołu.

 

t) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Nowa Wieś Podgórna.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/194/09 w sprawie statutu sołectwa Nowa Wieś Podgórna. Podjęta uchwała jest załączona pod nr 26 do protokołu.

 

u) Pani Sekretarz przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Orzechowo.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/195/09 w sprawie statutu sołectwa Orzechowo. Uchwała jest załączona pod nr 27 do protokołu.

 

w) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Pałczyn.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/196/09 w sprawie statutu sołectwa Pałczyn. Uchwała jest załączona pod nr 28 do protokołu.

 

x) W dalszej kolejności pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Rudki.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/197/09 w sprawie statutu sołectwa Rudki. Uchwała jest załączona pod nr 29 do protokołu.

 

y) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Skotniki.

Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/198/09 w sprawie statutu sołectwa Skotniki. Uchwała jest załączona pod nr 30 do protokołu.

 

z) Pani J. Iglińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwał własnych.

 Radni jednogłośnie (14 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XXVI/199/09 w sprawie uchylenia uchwał własnych. Uchwała jest załączona pod nr 31 do protokołu.

 

 

Ad 7

 

            W tym punkcie nikt nie zabrał głosu.

 

 

Ad 8

 

            Pan R. Barszcz przypomniał, iż wielokrotnie proponował przeniesienie sesji do Miłosławskiego Centrum Kultury, ponieważ jego zdaniem w sali MCK jest wygodniej, sołtysi mają możliwość zasiąść przy stole, w pomieszczeniu jest dużo przestrzeni. Następnie podziękował za zaproszenie na Dożynki Gminne. Przyznał, iż wszystkie Rady Sołeckie stają na wysokości zadania w zakresie organizacji Dożynek Gminnych. W dalszej kolejności nawiązał do Turnieju Piłki Siatkowej o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej w Miłosławiu, który odbywa się corocznie w sierpniu w ramach obchodów Dni Miłosławia. Oznajmił, że w tym roku pogoda dopisała i duża liczba chętnych zgłosiła się do rywalizacji. Przekazał, że wygrała para siatkarek z Wrześni, która pokonała zespół miłosławski. Podziękował panu Burmistrzowi oraz pani inspektor Danucie Grajek za wszelką pomoc w organizacji imprezy. Zwrócił uwagę na małe zainteresowanie radnych Turniejem. Następnie oznajmił, iż w prasie lokalnej opublikowano artykuł przedstawiający jego relacje oraz relacje radnych ze Strażą Miejską. Oznajmił, że w czerwcu zapytał lakonicznie pana Burmistrza czy funkcjonuje Straż Miejska w Miłosławiu. Poinformował, że miał międzyczasie osobisty przypadek związany ze Strażnikiem Miejskim. Przekazał, że odpowie panu Muszyńskiemu, iż był zły, kiedy zrobiono mu zdjęcie fotoradarem, ponieważ nikt nie lubi dostawać mandatów. Stwierdził, że gdyby strażnicy robili to co do nich należy, czyli organizowali pieszy patrol a nie siedzieliby w samochodzie policyjnym i nie wystawiali mandatów to mandatu by nie dostał. Oznajmił, że jeśli chodzi o zdarzenie do którego doszło 17 lipca on ma inną wersję. Poprosił, aby nie używać takich określeń jak „totalna bzdura”, jeśli ktoś nie widział zaistniałej sytuacji. Dodał, że należało mu pomóc, gdyż jest schorowany, a jechał z rynku bez zapiętych pasów bezpieczeństwa, otrzymał mandat w wysokości 100 zł, alkomat do przeprowadzania badania, stąd zrobiło się zbiegowisko. Następnie przekazał, że ostatnio zapoznał się z broszurką informacyjną Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dotyczącej przeznaczania środków na profilaktykę alkoholową dotyczącą „Rekomendacji do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2008 r.” Dodał, że wiele spraw, o których mowa jest w broszurce rządowej nie zgadza mu się z sytuacją w gminie Miłosław. Następnie przytoczył zapis broszury: „Realizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych jako element działań profilaktycznych”. Zwrócił uwagę, iż wielokrotnie mówił, iż zajęcia sportowe nie rozwiązują problemów alkoholowych, ale jest to forma profilaktyki. Nadmienił, że w ramach finansowania realizacji zajęć sportowych możliwe są wydatki materiałowe, np. na zakup sprzętu sportowego, jednak powinny być one częścią programu. Dodał, że nie widzi przeciwwskazań, aby komisja finansowała zakup strojów sportowych dla młodzieży uprawiającej sport. Następnie powiedział, że zgodnie z zapisem ustawowym środki mają być przeznaczone na prowadzenie zajęć sportowych, a nie na finansowanie inwestycji (budowy boisk, remontów obiektów sportowych), co w gminie Miłosław również nie jest realizowane. Przekazał, że wniosek budowy boiska jest bardzo słuszny, jednak należy go realizować w ramach wydatków majątkowych, a nie w ramach dofinansowania GKPiRPA. Zacytował „Organizowanie zawodów/imprez sportowych finansowanych z opłat za korzystanie z zezwoleń na  sprzedaż napojów alkoholowych jest uzasadnione tylko w takich przypadkach, jeśli są one elementem prowadzonych pozalekcyjnych zajęć sportowych”. Stwierdził, że zdanie to jak najbardziej odnosi się do pracy klubów sportowych. Powiedział, iż w broszurce w dziale poświęconym udzielaniu dotacji są wymienione zadania, które mogą być dofinansowane również jest to upowszechnianie kultury fizycznej i sportu. Nadmienił, że w jednej z gmin około Konina procedura wygląda zupełnie inaczej, ponieważ środki GKPiRPA nie są dzielone raz w roku, tylko rozdysponowane w miarę napływających wniosków o dotacje.

            Pan Kazimierz Drzażdżyński podziękował panu Burmistrzowi, Staroście oraz Radnym Powiatowym za budowę chodnika oraz parkingu przy kościele w Czeszewie.

            Pani Danuta Höwelhaus poinformowała, iż 14 września w Urzędzie Gminy w Miłosławiu w godz. 11.00 – 12.00 dyżur będzie pełnił poseł Tadeusz Tomaszewski.

            Pani Wiesława Stachowiak - kierownik świetlicy wiejskiej w Czeszewie podziękowała w imieniu organizatorów za słowa uznania za zorganizowane Dożynki. Poinformowała, iż podziękowania przekaże wszystkim, którzy uczestniczyli i zaangażowali się w organizację imprezy: paniom z Koła Gospodyń Wiejskich, młodzieży, strażakom i innym. Poinformowała, że mieszkańcy nie odmówili pomocy w pracach fizycznych, jak również użyczeniu sprzętu czy rekwizytów. Następnie zwróciła się do redaktora prasy z zapewnieniem, iż w XXI wieku mieszkańcy na wsi potrafią korzystać z Internetu, a redaktor poniedziałkowym artykułem uraził bardzo wiele osób, które na to nie zasłużyły. Stwierdziła, że redaktor nie docenił pracy wielu osób, które pracowały od rana do późnych godzin nocnych. Oznajmiła, że mimo, iż jest wolność słowa należy uważać jakich słów się używa, by nie urazić tych którzy na to nie zasłużyli.

 

Ad 9

W wyniku wyczerpania tematyki obrad pan Jarosław Sobczak zakończył obrady XXVI sesji Rady Miejskiej w Miłosławiu, dziękując zebranym za udział.

 

 Protokołowała                                                                      Przewodniczący posiedzenia

 

Ewelina Andrzejczak                                                             inż. Jarosław Sobczak

 

 

 

Wykaz załączników do protokołu:

1.      Lista obecności;

2.      Porządek obrad;

3.      Informacja z działalności Rady w okresie międzysesyjnym;

4.      Sprawozdanie z działalności Burmistrza Gminy w okresie międzysesyjnym;

5.      Informacja z wykonania uchwał Rady Miejskiej;

6.      Prezentacja dotycząca obchodów roku Jubileuszowego Juliusza Słowackiego;

7.      Uchwała Nr XXVI/175/09 w sprawie przyjęcia darowizny nieruchomości położonej w Orzechowie;

8.      Uchwała Nr XXVI/176/09 w sprawie zmian w budżecie gminy Miłosław na 2009 rok;

9.      Uchwała Nr XXVI/177/09 w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu;

10. Uchwała Nr XXVI/178/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Mikuszewo na lata 2009 - 2016;

11. Uchwała Nr XXVI/179/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Czeszewo na lata 2009 - 2016;

12. Uchwała Nr XXVI/180/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Rudki na lata 2009 - 2016;

13. Uchwała Nr XXVI/181/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Lipie na lata 2009 - 2016;

14. Uchwała Nr XXVI/182/09 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Gorzyce na lata 2009 – 2016;

15. Uchwała Nr XXVI/183/09 w sprawie statutu sołectwa Białe Piątkowo;

16. Uchwała Nr XXVI/184/09 w sprawie statutu sołectwa Biechowo;

17. Uchwała Nr XXVI/185/09 w sprawie statutu sołectwa Bugaj;

18. Uchwała Nr XXVI/186/09 w sprawie statutu sołectwa Chlebowo;

19. Uchwała Nr XXVI/187/09 w sprawie statutu sołectwa Czeszewo;

20. Uchwała Nr XXVI/188/09 w sprawie statutu sołectwa Gorzyce;

21. Uchwała Nr XXVI/189/09 w sprawie statutu sołectwa Kębłowo;

22. Uchwała Nr XXVI/190/09 w sprawie statutu sołectwa Kozubiec;

23. Uchwała Nr XXVI/191/09 w sprawie statutu sołectwa Książno;

24. Uchwała Nr XXVI/192/09 w sprawie statutu sołectwa Lipie;

25. Uchwała Nr XXVI/193/09 w sprawie statutu sołectwa Mikuszewo;

26. Uchwała Nr XXVI/194/09 w sprawie statutu sołectwa Nowa Wieś Podgórna;

27. Uchwała Nr XXVI/195/09 w sprawie statutu sołectwa Orzechowo;

28. Uchwała Nr XXVI/196/09 w sprawie statutu sołectwa Pałczyn;

29. Uchwała Nr XXVI/197/09 w sprawie statutu sołectwa Rudki;

30. Uchwała Nr XXVI/198/09 w sprawie statutu sołectwa Skotniki;

31. Uchwała Nr XXVI/199/09 w sprawie uchylenia uchwał własnych.